
AGENCIA MANACORNOTICIAS 22/07/2026 - 14:25:43 | ![]() ![]() |

![]() | Miquel Oliver, recorda que «durant els darrers anys l’Ajuntament ha prioritzat inversions en infraestructures hidràuliques i ha assumit amb recursos propis projectes que no varen obtenir |
Manacor pateix incidències en el subministrament d’aigua arran de l’avaria elèctrica generalitzada. L’Ajuntament de Manacor reclama el finançament d’un nou dipòsit de regulació per reforçar la garantia del servei i preparar l’arribada de l’aigua potable en alta.
L’Ajuntament de Manacor informa que les incidències registrades en el subministrament d’aigua aquest dilluns, 20 de juliol, són conseqüència de la coincidència de dos factors excepcionals: l’inici de la tercera onada de calor de l’estiu, que ha incrementat de manera notable el consum d’aigua, i una avaria elèctrica generalitzada que va provocar talls intermitents de subministrament elèctric durant l’horabaixa.
Aquesta situació ha posat de manifest la vulnerabilitat de les actuals infraestructures municipals d’abastiment, que treballen al límit de la seva capacitat i disposen d’una reserva d’aigua insuficient per afrontar incidències d’aquest tipus.
Per aquest motiu, l’Ajuntament de Manacor ha sol·licitat al Govern de les Illes Balears el finançament, a través de l’Impost del Turisme Sostenible (ITS), d’un nou dipòsit de regulació amb una capacitat de 9.050 m³. Aquesta infraestructura permetria garantir el subministrament durant aproximadament 33 hores en cas d’avaria, estabilitzar la qualitat de l’aigua i preparar el sistema municipal per a la futura connexió amb la xarxa d’aigua potable en alta d’ABAQUA (Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental).
L’arribada d’aquesta infraestructura és clau per culminar la transformació del sistema d’abastiment de la ciutat. Actualment, Manacor continua essent el nucli urbà més gran de l’estat espanyol que no disposa d’un subministrament íntegrament d’aigua potable, una situació que es començarà a revertir amb la futura connexió de la canonada Petra-Manacor, prevista per entrar en servei una vegada finalitzin les obres impulsades pel Govern de les Illes Balears.
El president de la SAM, Sebastià Llodrà, destaca que «els episodis de calor extrema i les incidències elèctriques evidencien la necessitat de disposar d’infraestructures més resilients. El dipòsit de regulació és una actuació estratègica per garantir un servei d’aigua més segur i de més qualitat».
Per la seva banda, el batle de Manacor, Miquel Oliver, recorda que «durant els darrers anys l’Ajuntament ha prioritzat inversions en infraestructures hidràuliques i ha assumit amb recursos propis projectes que no varen obtenir finançament de l’ITS. Ara és el moment que aquesta convocatòria permeti fer realitat una infraestructura imprescindible per al present i el futur del municipi».
El projecte presentat a la convocatòria 2026-2027 de l’Impost del Turisme Sostenible té un pressupost de 7.175.573,24 euros i és una actuació imprescindible per garantir la continuïtat del servei, complir la normativa sanitària i assegurar que l’arribada de l’aigua potable en alta es pugui aprofitar amb totes les garanties.


- El Govern cede al IBAVI una parcela en Petra para construir 19 viviendas de protección pública, está valorada en 636.821 euros, pertenecía a GESTUR, SA, una sociedad mercantil
- Más de 5.000 participantes finalizan la 45.ª edición de la Subida a Lluc a pie de la Part Forana de Mallorca. Los peregrinos han salido desde 45 municipios, han sido recibidos con chocolate caliente
- El Govern producirá 180.000 plantas forestales autóctonas de 90 especies para restaurar y mejorar los espacios naturales de Baleares, recuperación de ecosistemas forestales y de hábitats y conservación de flora amenazada
- Distinciones del Consell de Mallorca que reconocen a 27 personas y entidades: Hipercentro, Antònia Matamalas, Cucorba, Federació Balear de Tir de Fona, Tomeu Penya, Michael Douglas, Etnogràfic de Campos, Bar Bosch
- L’Ajuntament de Manacor inicia el llançament, darrere el taulell, una sèrie de vídeos breus destinada a donar a conèixer els comerços històrics del municipi, Àrea de Promoció Econòmica
- La Agencia Tributaria de las Illes Balears (ATIB) ha registrado un total de 188.240 pagos realizados mediante Bizum desde que incorporó esta modalidad de pago el 21 de agosto de 2023, son 22,2 millones de €
- El Consell de Mallorca conmemora por la Diada el acto de coronación del rey Jaime II. Se cumplen 750 años de la muerte de Jaime I y la entronización de su hijo como nuevo rey, se ha depositado flores
- Llorenç Galmés recibe la tercera equipación del Palma Futsal con motivo de la Diada de Mallorca
- El Consell de Mallorca da inicio a la tercera edición de MallorcArt con 21 artesanos acreditados
- Éxito de participación en la primera Mostra de l’Ensaïmada organizada por el Consell de Mallorca
3



























Sí
No


















