
premsaeuib 03/02/2026 - 13:13:37 | ![]() ![]() |
ESQUERRA UNIDA-PODEM DENUNCIA QUE LA DEIXADESA DEL GOVERN PORTA SFM AL CONFLICTE LABORAL I POSA EN RISC LA SEGURETAT
La coalició responsabilitza el conseller Mateo de la manca de solucions després de dos anys i mig de legislatura.
El diputat de la coalició Esquerra Unida-Podem i coordinador d’Esquerra Unida de les Illes Balears, José María García, ha interpel·lat aquest matí el conseller d’Habitatge, Territori i Mobilitat, Jose Luis Mateo, sobre el futur de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), en una pregunta parlamentària amb debat en què ha denunciat el deteriorament del servei i la manca de voluntat negociadora del Govern.
García ha assenyalat que “el present al qual el conseller i el seu equip han conduït SFM no permet augurar un futur amb qualitat ni seguretat, ni per a la plantilla ni per a les persones usuàries”. En aquest sentit, ha recordat que la plantilla ha decidit convocar aturades els dies 9, 10 i 11 de febrer davant la manca de resposta a unes reivindicacions que fa anys que es plantegen.
El diputat ha criticat l’actitud de menyspreu i soberbia amb què, fins fa poc, el conseller responia a les demandes dels treballadors, assegurant que ja estaven ateses. “Ningú va a una vaga per gust”, ha remarcat, denunciant que ni tan sols després d’anunciar-se els possibles aturades la Conselleria es va posar en contacte amb el Comitè d’empresa, fet que evidencia una clara manca de voluntat negociadora.
Durant la seva intervenció, García ha defensat les denúncies de la plantilla sobre la falta de seguretat en la prestació del servei, i ha criticat que el Govern les qualifiqui d’alarmisme quan “l’autèntica alarma la genera la manca de transparència en la gestió de les incidències de seguretat”.
Entre els problemes exposats destaquen el creixement del servei sense un augment proporcional de personal al centre de control, de maquinistes ni de personal de manteniment; la externalització del manteniment, sense un control adequat per manca de personal propi; i la no creació del Comitè de Seguretat, un òrgan clau per fiscalitzar incidències i establir protocols perquè no es repeteixin.
A tot això s’hi afegeix el mal estat de les vies, que impedeix que alguns trens circulin a la velocitat que podrien assolir, deixant en mans de la perícia dels maquinistes fins a múltiples reduccions de velocitat, amb el consegüent risc per a la seguretat.
García ha advertit que els anuncis d’inversió en seguretat del conseller “no són solucions, sinó el compliment del mínim imprescindible que marca la normativa europea per poder continuar operant”. Dos anys i mig després de l’inici de la legislatura, ha afirmat, “el que ara es presenta com a futur són urgències que poden acabar provocant la paralització del servei, afectant milers de persones usuàries”.


- El PP denuncia el grave impacto asistencial de la huelga contra Sánchez que acumula más de 62.000 cancelaciones en Balears
- Ossifar ha presentat "No m'agrada es reguetón” avui matí a El Corte Inglés
- Opinión: “Últimamente, Manacor se parece más a un plató de cine barato, donde los vecinos somos figurantes sin derechos, que a aquel pueblo de calma y respeto que solíamos ser”
- El Consell de Mallorca celebra la III Feria Artesana de Primavera en Campos, la cita será el domingo 10 de mayo en la calle Convent, reunirá a artesanos y artesanas acreditados
- L'Ajuntament de Son Servera ha aprovat una nova ordenança municipal que regula l'estacionament de vehicles en diverses zones del municipi amb l'objectiu de millorar la mobilitat
- Inicio expediente para renovación juez de paz titular y sustituto en el municipio de Petra, se abre un periodo de 21 días, durante los cuales, las personas interesadas que lo digan al alcalde
- Constituida la junta que organizará los actos en homenaje al sacerdote manacorí Juan Pascual Massanet (1872-1953), cuidó de los oratorios de Son Barba, Son Mesquida, s’Hospitalet y Rafal Pudent
- L’Ajuntament de Santanyí convoca el XIV Premi Vila de Santanyí Francisco Bernareggi d'Arts Visuals
- El Consell de Mallorca empieza hoy las esperadas obras del puente de la variante de Sant Llorenç, para evitar inundaciones como la de octubre de 2018, presupuesto de 9 millones de €
- Tommy Ferragut será el nuevo director insular de Turismo para la Demanda y la Hospitalidad del Consell de Mallorca











































