
premsaeuib 02/02/2026 - 12:30:37 | ![]() ![]() |
ESQUERRA UNIDA-PODEM RESPONSABILITZA EL CONSELLER DEL CONFLICTE A SFM.
La coalició preguntarà al conseller pel futur de SFM després de dos anys i mig sense respostes i davant les aturades convocades per la plantilla.
Esquerra Unida – Podem formularà una pregunta al Ple del Parlament de les Illes Balears de demà, treballada conjuntament amb els treballadors i treballadores del servei, adreçada al conseller d’Habitatge, Territori i Mobilitat sobre el futur que espera a Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) si es manté la situació actual. Després de més de dos anys i mig de legislatura, el Govern no ha atès les necessitats del servei, fet que ha conduït la plantilla a convocar aturades els dies 9, 10 i 11 de febrer.
El diputat de la coalició i coordinador d’Esquerra Unida de les Illes Balears, José María García lamenta la manca d’actitud negociadora i de talant del conseller davant les reivindicacions de la plantilla. Unes reivindicacions motivades, entre altres qüestions, per greus problemes de seguretat. Entre aquests destaquen la manca de vies de comunicació i de resolució d’incidències en el dia a dia, així com la necessària creació del Comitè de Seguretat, òrgan encarregat d’elaborar els protocols per a la resolució d’aquestes incidències.
A tot això s’hi afegeix que hi ha trens que no poden circular a la seva velocitat normal i trams en què es deixa a la perícia dels maquinistes fins a set reduccions de velocitat a causa del mal estat de les vies. També es denuncia la falta de manteniment i la petició que aquest es dugui a terme amb personal propi, i no de manera externalitzada i sense un control adequat, integrant el manteniment dins la plantilla del servei.
A les reivindicacions dels treballadors i treballadores s’hi sumen les de les persones usuàries, que pateixen la manca de freqüències, fet que provoca vagons més plens i, per tant, més incomoditat; la supressió de trens intermedis, que allarga els trajectes; la manca de trens ràpids, així com una percepció creixent de manca de seguretat i de confiança en el servei.
Des d’Esquerra Unida de les Illes Balears denuncien que SFM no pot viure d’actes publicitaris que serveixin únicament com a propaganda del conseller però que no solucionen els problemes reals als quals s’enfronta diàriament una plantilla que ha arribat al seu límit i ha convocat mobilitzacions. Mobilitzacions que Esquerra Unida – Podem dona suport i de les quals responsabilitza directament el conseller i el seu equip per les conseqüències que puguin tenir sobre les persones usuàries del servei.


- Carril bici que conecta Cala Millor y Son Servera ante el inminente inicio de las obras, potenciando las conexiones no motorizadas y contribuyendo a una mejor calidad de vida para la ciudadanía
- El Rafa Nadal Open by Movistar regresa como una de las grandes citas deportivas de Mallorca
- Cala Figuera es prepara per celebrar les Festes de la Mare de Déu del Carme 2026
- PRESENTACIÓ DE LLIBRE "Na Mati, tantes il-lusions com pors elegides".De Marga Serrano.FESTA DE FI DE CURS ESCOLETA MUNICIPAL CUCARELLS
- 44 personas afectadas por el incendio de una residencia de Inca, la rápida actuación de los Bombers de Mallorca y la coordinación de los servicios de emergencia han permitido evacuar sin víctimas
- Porto Cristo celebrarà les Festes del Carme 2026 amb un programa que s’allargarà durant gairebé un mes i inclourà més de vint dies, el programa obra del porteny Xavier Vecina Rufiandis
- El Rotary Club East Mallorca y Ayuntamiento de Sant Llorenç, han organizado un concierto benéfico, a beneficio de APROSCOM, el dissabte 27 de juny, a les 21 h, con Salvador Sánchezy Enric Granados
- Pep Ribas Ribas en calidad de organizador de la "43 Milla Urbana Isla de Ibiza" hizo entrega de una colaboración de 1.000 € a la presidenta de ésta asociación de Esclerosis Tuberosa
- Actuación itinerante por calles y plazas de Manacor con el objeto de llegar a tocar el corazón del ser humano. "Un lápiz, una sonrisa" donde se busca recaudar material escolar y sanitario para Bolivia
- El SyS (S'Illoters i Simpatizantes) pide a quién corresponda que se esmeren en el mantenimiento del embaldosado del Centro de Salud de S'Illot y Cala Morlanda para evitar accidentes, caídas y heridos











































