
ib.ccoo.es 22/01/2026 - 12:52:29 | ![]() ![]() |
Balears no es pot permetre perdre recursos per tacticisme polític
La negociació del nou model de finançament és una oportunitat per tenir més recursos a les Illes. Les condicions de vida cada cop més precàries dels treballadors i treballadores balears s’agreuja amb les decisions que estan prenent amb la negativa d’aplicar la llei estatal d’habitatge, acceptar la condonació del deute i ara la negociació del sistema de finançament.
El rebuig de l’executiu balear a la proposta del model de finançament, que s’ha oficialitzat aquest cap de setmana, no ha de suposar un trencament de les negociacions entre el Govern d’Espanya i el de les Illes.
Per CCOO de les Illes Balears, el model proposat suposa un punt de partida en el qual hi ha un augment important de recursos per a la nostra comunitat autònoma que són molt necessaris per millorar els serveis i polítiques públiques, com ara són sanitat, educació, dependència... Tot i això, entenem necessari que les especificitats de l’arxipèlag quedin més ben reflectides en el nou model de finançament i que això fa necessari una negociació amb clara vocació d’arribar a un acord.
Les persones treballadores de les Illes Balears no ens podem permetre una negativa frontal a un sistema que d’entrada millora els nostres recursos disponibles. No es poden repetir situacions com les viscudes al passat, en les que hem vist com es rebutja la condonació del deute o es nega l’aplicació de la llei estatal d’habitatge per tal de sols fer oposició al Govern central.
Una terra rica, en la que els seus treballadors i treballadores són cada dia més pobres, no es pot permetre perdre capacitat econòmica per fer front als reptes que tenim per endavant: revertir els efectes negatius de la massificació i turistificació que patim; problemàtiques a les que hem de donar solució des del Pacte per a la Sostenibilitat Econòmica, Social i Ambiental .


- Correos gestionó veintiún sellos personalizados durante 2025 en las Islas Baleares
- El Consell de Mallorca muestra el potencial de la gastronomía y el producto local en Horeca Baleares Mallorca 2026
- La Barcelona Wine Week permite lucirse a las 42 bodegas baleares; Puerto de Cala Rajada centro multiusos; Premio Cocina Emblemática, Miguel Gelabert cocinero de Can March en Manacor
- El departamento de Urbanismo del Ayuntamiento de Manacor ha iniciado este lunes las obras para corregir las deficiencias detectadas en las actuaciones realizadas en 2018 en la c/Àngel
- L’Ajuntament ha presentat el programa dels Darrers Dies 2026, que omplirà els carrers del municipi de festa, música i tradició del 12 al 17 de febrer, amb activitats a Manacor, Son Macià, Cales, Porto Cristo i s’Illot
- VOX EXIGE COHERENCIA AL PP PARA PROHIBIR EL BURKA MEDIANTE UNA LEY REAL
- Ventidós restaurantes de Mallorca participan en el I Concurs de cuina amb Sobrassada de Mallorca IGP
- El PP Balears pide el apoyo del resto de partidos a la prohibición del burka por atentar contra la libertad y dignidad de las mujeres
- VOX DENUNCIA LA OPACIDAD DEL GOBIERNO BALEAR ANTE LA PROLIFERACIÓN DE MENÚS HALAL EN LOS COLEGIOS DE BALEARES
- ESQUERRA UNIDA-PODEM RESPONSABILITZA EL CONSELLER DEL CONFLICTE A SFM














































