
stei.cat 20/06/2025 - 15:36:29 | ![]() ![]() |
L’STEI denuncia el segon fracàs estrepitós del Pla pilot segregador
L’escola pública és un mur de contenció en favor del català
Només 19 centres concertats s’hi han apuntat per al pròxim curs
La segona remesa de centres educatius que s’han incorporat al Pla pilot segregador ha tornat esclatar a les mans de la Conselleria d’Educació, amb un total de només 19 centres de concertada que s’hi han afegit.
Una vegada més l’escola pública de les Illes, tant a primària com a secundària, ha estat un mur de contenció contra els afanys segregadors i discriminadors del Govern del Partit Popular, agenollat una vegada més davant els deliris de Vox.
L’STEI denuncia que les patronals de l’ensenyament concertat entrin dins el joc del conseller Antoni Vera, a canvi de més ajuts i una millor dotació, i sacrifiquin la presència del català dins el sistema educatiu; i siguin còmplices d’un atac sense precedents a la normalització i la normativa vigent. Amb les mancances tan evidents dels sistema educatiu, la Conselleria d’Educació, de manera del tot irresponsable, aprofita el Pla pilot per donar 21 milions per a les empreses que fan negoci amb l'educació.
Una vegada més els equips directius, el professorat i la comunitat educativa han estat a l’alçada del moment delicat que la cultura de les Illes i la llengua catalana pateixen, i han respost amb una dignitat a una fermesa fora mida.
Un Pla incomplet i parcial
El sindicat posa en dubte que es tracti d’un Pla pilot en el sentit estricte del terme, ja que si només s’aplica a centres concertats, sense cap centre públic que hi participi, s’obté una visió molt parcial; ja que la realitat de la pública i de la concertada són molt diferents. La proposta s'ha convertit en un finançament encobert de centres concertats per fer el que ja fan, ja que a molts d'ells no es compleix el Decret de mínims.
L’STEI expressa l'agraïment més sincer a l’escola pública de les Illes i en reconeix la capacitat de resiliència i militància lingüística un cop més. També reclama a la Conselleria que no fomenti la segregació entre alumnat i centres educatius i tiri enrere un experiment engegat sense cap mena de consens i que és un bunyol pedagògic de dimensions descomunals.


- Presentan 1.213 nuevas viviendas públicas para residentes: (34) en Maria; Petra (16), Manacor (15), Sant Llorenç (15, en Cala Millor), Capdepera (15), Artà (12), Felanitx (8), Sineu (4) y Sant Joan (3)
- VOX EXIGE ANALIZAR EL ORIGEN Y ANTECEDENTES DE LOS AGRESORES PARA COMBATIR LA VIOLENCIA DE FORMA EFECTIVA
- VOX PROPONE UNA REFORMA FISCAL INTEGRAL, CUOTA CERO Y BONIFICACIONES DEL 100% A LA CONTRATACIÓN PARA SALVAR A LOS AUTÓNOMOS
- El presupuesto de Turismo en el Consell de Mallorca se sitúa en 20,6 millones con el objetivo de consolidar e impulsar aún más la lucha contra la oferta ilegal
- El PP reclama a PSOE y Vox que antepongan los intereses de Balears a las estrategias nacionales de Sánchez y Abascal
- En marxa la 9a edició del Concurs de Mostradors “Viu Nadal al Terme de Santanyí”
- Xisco Truyols, nou campió del món de Scrabble Duplicat en català
- La OCB Manacor organitza la conferència "L'antisemitisme contemporani a Mallorca i les seves repercussions en la comunitat xueta", a càrrec de la doctora Laura Miró Bonnín, a Ca na Vallespina
- Opinión: Los políticos que nos gobiernan aquí tendrían que seguir el ejemplo de los nórdicos e intentar desplazarse diariamente con el transporte público que nos ofrecen a los ciudadanos
- La pintora Ana Mascaró Vives emocionó al numeroso público que asistió al S'Agrícola Manacor con motivo de la presentación de su biografía, un libro muy íntimo y especial










































