
AGENCIA MANACORNOTICIAS 09/10/2025 - 02:25:00 | ![]() ![]() |

![]() | La manca d’oportunitats laborals la va dur a quedar-se sense un lloc on viure. “El més difícil és no tenir un espai propi, això et crea angoixa i soledat”, explica. També reconeix que encara hi ha molts prejudicis |
Alberg de Manacor: Seguint amb la tradició de “Secrets d'una mirada”, en aquesta ocasió volem donar les gràcies a M, monitora de l’alberg de Manacor, que amb la seva sensibilitat i dedicació ha fet possible compartir aquesta història de vida. Aquesta és la primera entrega d’una sèrie d’entrevistes que duen a terme els monitors de l’alberg de Manacor, amb l’objectiu de donar veu a les persones usuàries i acostar a la societat les seves històries de vida.
Històries de vida | O: la força d’una dona que mai es rendeix. A la Fundació Trobada tenim un compromís clar: donar veu a les persones que viuen situacions de vulnerabilitat i mostrar les seves històries de coratge i superació. Perquè darrere cada rostre hi ha un relat que trenca prejudicis i ens recorda la importància de la solidaritat.
Avui compartim la història d’O, una dona de 49 anys vinguda del Marroc, que ens parla amb sinceritat del seu camí i dels somnis que l’acompanyen.
Una dona amb esperit de lluita. “Em sent com una dona forta, treballadora i carinyosa”, afirma O, que descriu la seva vida marcada per l’esforç i la dedicació a la seva família. Li agrada la natació, viatjar i cuidar de la seva mare, que actualment es troba malalta.
Records durs i nous horitzons. La seva infantesa va estar plena de dificultats. “Vaig començar a treballar als 13 anys per ajudar la meva família”, recorda. Ha fet feina com a cuinera i netejadora, i del seu país només enyora la gastronomia tradicional.
Quan va arribar a Espanya va descobrir una realitat inesperada: “Pensava que seria complicat, però vaig trobar molta bondat i ajuda de la gent”.
El pes de viure sense llar. La manca d’oportunitats laborals la va dur a quedar-se sense un lloc on viure. “El més difícil és no tenir un espai propi, això et crea angoixa i soledat”, explica. També reconeix que encara hi ha molts prejudicis: “La gent sol sentir pena o recel, però el que realment necessitam és que ens donin una mà per integrar-nos i un salvavides per no ofegar-nos”.
Llum i esperança. En els moments més durs, O troba força en la seva fe i en la seva família. “El refugi ha estat com una llum dins el meu camí”, assegura. Allà ha conegut persones que li han brindat suport i estima, i encara recorda amb gratitud el gest d’algú que li va oferir allotjament i ajuda econòmica quan més ho necessitava.
Mirant cap endavant. Els seus desitjos són humils i alhora profunds: poder regularitzar la seva situació i aconseguir una feina estable. “Amb això ja seria feliç”, diu amb esperança.
El missatge que ens deixa és tan senzill com poderós: “Vull donar un missatge de força a tothom: que lluitin pel que vulguin a la vida. El temps posa les coses al seu lloc, sempre que un treballi per aconseguir-ho.”
El servei de l’Alberg de Manacor de la Fundació Trobada és l’acolliment de persones en risc d’exclusió social per a la Part Forana per conveni amb l’Institut d’Afers Socials del Consell de Mallorca.


- Manacor reforça la prevenció, la implicació juvenil i els espais comunitaris en el programa d’actes del 25N
- El PP de Mallorca consigue la aprobación por unanimidad de su moción en defensa de los trabajadores autónomos y del emprendimiento
- ESQUERRA UNIDA CELEBRA QUE EL CONGRÉS DELS DIPUTATS RATIFIQUI LA GRATUÏTAT DEL TRANSPORT PÚBLIC A LES BALEARS PER A L’ANY 2026
- PONEMOS EN MARCHA EL III CONCURSODE ESCAPARATES DE NAVIDAD: ESPECIAL NACIMIENTO
- V Torneo de Golf Solidario a Beneficio de Projecte Home Balears
- El Pleno del Consell de Mallorca aprueba una bajada del 20 % de la tarifa de escombros para el 2026
- Declarats tres nous refugis de fauna promoguts pel GOB a Mallorca
- Manacor: La Asociación de Vecinos de Cala Anguila, Mandia y Romántica denuncia las aceras deterioradas, baches, suciedad acumulada y farolas que no funcionan
- Son Carrió: Éxito de asistencia en la apertura del Museo del Ferrocarril de Mallorca, lleno el primer día y con más de 1.200 reservas, horario ininterrumpido de 10h a 17h de miércoles a domingo
- La gran feria de Mallorca el Dijous Bo ha contado un año más, con más de 8 km de exposición y 300 tenderetes y paradas. Decenas de miles de ciudadanos de todas las Baleares asisten en Inca
























Sí
No

















