
coaliciopermallorca.org 17/09/2026 - 20:13:31 | ![]() ![]() |
COALICIÓ PER MALLORCA REBUTJA EL PLA DE CREIXEMENT D’AENA I EXIGEIX COHERÈNCIA A PSOE I SUMAR-MES
La formació responsabilitza el PSOE del nou escenari aeroportuari i acusa SUMAR-MÉS de voler desmarcar-se a Mallorca d’una política aprovada pel Govern espanyol
Coalició per Mallorca rebutja el nou Document de Regulació Aeroportuària (DORA III) 2027-2031 aprovat pel Consell de Ministres i considera que consolida un escenari de creixement aeroportuari incompatible amb els límits territorials, socials i ambientals de Mallorca.
La formació responsabilitza directament el Govern espanyol de la planificació aeroportuària i rebutja que el PSOE presenti les previsions com una qüestió exclusivament tècnica d’Aena.
«Aena no seu tota sola al Consell de Ministres. El DORA l’ha aprovat el Govern espanyol i el Ministeri de Transports està en mans del PSOE. Si els socialistes volen contenció a Mallorca, tenen el Govern d’Espanya per demostrar-ho», ha afirmat el coordinador general de Coalició per Mallorca, Joan Serra.
Serra considera que Mallorca «ja ha superat els seus límits» i adverteix que continuar planificant les infraestructures sobre escenaris de més passatgers agreujarà la pressió sobre l’habitatge, la mobilitat, els recursos hídrics i els serveis públics.
«No necessitam un aeroport pensat per créixer indefinidament, un aeroport que garanteixi la connectivitat dels residents, la seguretat i un servei de qualitat, però adaptat als límits de Mallorca», ha assenyalat.
SUMAR-MÉS, «A DUES BANDES»
Coalició també critica la posició de SUMAR-MÉS. Encara que ha expressat discrepàncies amb el DORA, continua formant part del Govern espanyol, mentre que el diputat de SUMAR-MÉS al Congrés, Vicenç Vidal, dona suport al govern de Pedro Sánchez. «No basta protestar a Mallorca si a Madrid tot continua igual. SUMAR-MÉS no pot voler aparèixer com a oposició a Palma mentre forma part de grup parlamentari d’un dels socis del Govern que ha aprovat el DORA. El PSOE governa i SUMAR-MÉS té presència política dins la majoria que sosté el Govern espanyol. Ara han d’explicar què pensen fer, més enllà de les declaracions», ha afegit Serra.
La formació també reclama al PP que la seva oposició al creixement aeroportuari es tradueixi en mesures concretes. «Si realment creuen que Mallorca ha arribat al límit, que defensin un sostre legal de passatgers i operacions també davant el PP de Madrid», ha dit Serra.
MALLORCA HA DE DECIDIR
Coalició per Mallorca reclama la revisió del DORA III pel que fa a Son Sant Joan, un sostre vinculant de passatgers i operacions i capacitat efectiva de les institucions mallorquines per intervenir en les decisions sobre l’aeroport. La formació defensa que les inversions es destinin a seguretat, qualitat del servei, connectivitat dels residents, transport públic i reducció de l’impacte ambiental, i no a facilitar nous increments de capacitat. «Mallorca no pot continuar adaptant-se als plans d’Aena. És Aena qui s’ha d’adaptar als límits de Mallorca. I aquests límits els hem de decidir els mallorquins», conclouen des de la formació mallorquinista.


- El Hospital de Manacor sigue con el traslado progresivo de las consultas externas al edificio ambulatorio nuevo. Los pacientes con cita deben consultar el tique de la máquina para confirmar el edificio
- Los agentes de la Policía Local de Manacor cobrarán las horas extras en la bolsa del acuerdo regulador a 34 euros y la nocturna a 43 €. Los oficiales a 41 € y las del turno de noche a 51 €
- El Govern finaliza las excavaciones del V Plan de Fosas en Son Servera, localizados al menos dos enterramientos compatibles con hombres fallecidos durante los enfrentamientos
- Laura Cortés Pachón nombrada Jueza de Paz Sustituta de Felanitx y Jaume Dam Castillo en Petra. Se nombra también de esta misma localidad a Guillem Bauzá Font como Juez Titular
- Viatge cultural dels Amics del Museu de Mallorca a Menorca, entre ells Can Saura i el de la Fundació Torre-Saura, els dos de Ciutadella, Maó i el Centre d’Art Hauser & Wirth, a l’Illa del Rei
- L'Ajuntament de Son Servera present en la celebració del mil·lenari de Cervera, una trobada històrica de germanor que ha reunit un total de 20 pobles d'arreu que comparteixen la mateixa arrel toponímica
- La familia del Palma Futsal se reúne en Vorera
- Reclaman su presencia en ámbitos como la sanidad, la educación o los servicios públicos
- Cap Vermell Grand Hotel recibe dos llaves MICHELIN y se consolida como destino gastronómico y de golf en Mallorca
- ACTIVITATS previstes a VILAFRANCA per aquesta setmana












































