
deixalles.org 06/08/2026 - 18:41:39 | ![]() ![]() |
Deixalles inaugura dues exposicions fotogràfiques que posen les persones al centre en el marc del seu 40è aniversari
La Fundació inicia amb aquesta iniciativa un recorregut d'exposicions itinerants pels seus centres de Mallorca per donar visibilitat a les persones dels seus projectes socials.
La Fundació Deixalles ha inaugurat aquest dijous a Palma dues exposicions fotogràfiques creades amb motiu del seu 40è aniversari. Les mostres, obra de les fotògrafes Cati Horrach i Marie-Caroline Lucat, posen el focus en les persones usuàries dels projectes socials de l'entitat, reivindicant les seves històries, trajectòries i capacitats des d'una mirada respectuosa i propera.
L'acte ha estat presidit per la presidenta de la Fundació Deixalles, Llucia Forteza, que ha presentat el projecte i ha destacat que aquesta iniciativa forma part de la voluntat de l'entitat de celebrar els seus quaranta anys posant en valor les persones que en són la raó de ser.
Durant la seva intervenció, ha remarcat que les exposicions reflecteixen l'essència de Deixalles: acompanyar persones en processos de millora personal i d'inclusió social, sempre des de la confiança, el respecte i la dignitat. També han volgut expressar l'agraïment a les dues fotògrafes per la seva implicació, sensibilitat i generositat a l'hora d'assumir aquest projecte.
Les fotògrafes Cati Horrach i Marie-Caroline Lucat han compartit amb les persones assistents com ha estat el procés de creació de les exposicions i han coincidit a destacar la riquesa humana de l'experiència. Han explicat que el seu objectiu ha estat establir una relació de confiança amb cadascuna de les persones retratades per aconseguir imatges sinceres, respectuoses i capaces de transmetre la força de cada història personal.
L'acte també ha donat veu a una de les persones participants en el projecte fotogràfic, que ha compartit la seva experiència davant la càmera i ha expressat què ha significat sentir-se protagonista d'una iniciativa que reconeix el valor de les persones més enllà de les seves circumstàncies.
Les dues exposicions ofereixen dues mirades artístiques diferents però complementàries, unides per la voluntat de situar les persones al centre i contribuir a sensibilitzar la societat sobre la importància de la inclusió social i de les oportunitats de canvi.
La Fundació també ha volgut agrair la col·laboració de Foto Ruano, que ha fet possible la impressió de les fotografies i s'ha sumat així a la celebració del 40è aniversari de l'entitat. Després de la seva inauguració a Palma, les exposicions iniciaran un recorregut itinerant pels diferents centres de la Fundació Deixalles a Mallorca perquè les fotografies puguin ser compartides amb les persones usuàries, els equips professionals i les comunitats vinculades a l'entitat.
Amb aquesta iniciativa, la Fundació Deixalles continua commemorant els seus quaranta anys d'història reafirmant el seu compromís amb les persones, la inclusió social i la construcció d'una societat més justa, on cada trajectòria vital mereix ser escoltada, reconeguda i valorada.


- Carta al director: “Peligro, SOS a ENDESA antes de que ocurra una desgracia y alguien reciba una descarga eléctrica. Se ha desprendido un anclaje de un tendido en el polígono 19 de la camada del Tancat de Sa Torre de Porto Cristo”
- CCOO denuncia la falta de acuerdo con el Govern sobre los servicios mínimos de la huelga general del 11N y exige respeto al derecho de huelga
- Prohens: “Frente al buenismo de Sánchez, el PP de Feijóo pondrá orden y garantizará la seguridad en nuestras calles”
- L’editorial Moll pública el ‘rècord Guinness’ de les endevinalles
- Los alcaldes y candidatos municipales del PP Balears se unen para reclamar un Gobierno de Feijóo que defienda los intereses de las islas
- Jaume Anglada vuelve a los escenarios con todas las entradas vendidas
- El proyecto «Casa» prevé una intervención especializada con familias para favorecer el retorno al entorno familiar
- PIMEM pide a VOX que defienda en Madrid la ley de crecimiento empresarial y el acceso a la vivienda
- Planas, en la 11ª Gala del Empresario CAEB: “Tanto España como Baleares arrastran un déficit histórico de infraestructuras básicas”
- Son Servera: Desde la Unió de Creadors de Mallorca proponemos diez principios básicos para avanzar hacia unas condiciones de colaboración cultural más justas, transparentes y profesionales












































