
sindicat.steiintersindical 05/08/2026 - 20:00:13 | ![]() ![]() |
La Conselleria ignora l’Informe alternatiu del Consell Escolar al Decret de concerts
L’STEI presentà esmenes com prioritzar l’oferta pública i 6 anys de durada dels concerts
La Conselleria d’Educació presentà el passat mes de març el seu Informe sobre el nou Decret de Concerts, que va ser rebutjat. Es presentà un Informe alternatiu, amb esmenes de l’STEI i altres entitats, que obtingué la majoria del Ple, amb 22 a favor, 9 contra 1 abstenció.
Les principals aportacions del sindicat dins l’Informe alternatiu reclamaven que es prioritzàs sempre l’oferta pública”, que els concerts només es donassin “sempre que no es pugui cobrir amb l’oferta pública”, així com també que la durada dels concerts fos de 6 anys, i no de 10 anys com recull el Decret que s’ha publicat recentment.
Escola Catòlica i una persona de reconegut prestigi del Consell Escolar, en altre temps secretari d’una patronal catòlica, es mostraren radicalment en contra d’aquestes esmenes i acusaren els seus redactors de “menyspreu envers la mera existència de l’escola privada concertada, en favor d’un model d’escola única, pública i laica”. També esmentaren la creació d’un “clima de divisió en un sector, com l’educatiu, mancat de grans acords”.
Com que el CEIB és un òrgan consultiu, la Conselleria no ha tingut en compte les esmenes que l’STEI i altres entitats havien presentat i que no s’han incorporat en el Decret de concerts publicat al BOIB de dia 4 d’agost de 2026.
L’STEI lamenta que la Conselleria no tingui presents els Informes que elabora el màxim òrgan consultiu en materia educativa de les Illes. És un menyspreu que no es pot consentir.
També denuncia la privatització descarada i a marxes forçades que du a terme la Conselleria d’Educació, des de l’etapa 0-3 fins a les etapes no obligatòries (amb els nous concerts de 0-3 blindats per 10 anys!) i cicles formatius de formació professional, mentre es tanquen aules de centres públics i es blinden certs privilegis de la patronal de l’escola concertada.
És inadmissible que l’Administració pagui les indemnitzacions del personal que cessi amb la finalització del Pla pilot segregador, ja que això ho ha d’assumir la patronal dels centres concertats adherits. Beneficiar-se de les inversions del Pla segregador i que després la Conselleria pagui els acomiadaments, negoci rodó. Fins aquí es pot arribar!
Per això l’STEI seguirà fent feina per un ensenyament que no exclogui ningú, dins un model públic i en català, amb un ús rigorós dels recursos públics, i per la defensa de les condicions laborals de totes les persones treballadores de l’educació.


- El proyecto Habitatge assequible per a la gent d'aquí hará posible la construcción de 323 viviendas públicas en la zona de Sant Ferran, en Palma, para personas con 15 años de residencia en Baleares
- Declaradas proyecto de especial interés estratégico autonómico las obras de acceso del nuevo CEIP Felanitx, incluye mejoras en movilidad, accesibilidad y seguridad vial, presupuesto 300.000 €
- El SFM adapta el dispositivo especial de tren para el Much de Sineu debido a las obras estratégicas de Son Rullan, 10 de agosto, el dispositivo ferroviario, 18.44 h, 19.44 h, 20.44 h, 21.00 h (especial), 21.44 h y 22.44 h
- El Consell de Mallorca lanza una nueva plataforma inteligente para informar sobre las incidencias en la red viaria, conocer los cortes y restricciones, y coordinación entre administraciones y servicios públicos
- L'Ajuntament d'Inca ha intensificat els controls per combatre els actes incívics relacionats amb la gestió dels residus, en el marc d'una nova campanya d'inspecció, s'han interposat 45 denúncies en 3 dies
- Fiestas de S'Illot (Manacor): Cercavila, Pregón del Club Esportiu. Concierto de la Banda de Música de Manacor. Mercado Semanal. Fiesta de la Espuma. Talleres de pescadores infantiles, Misa. Correfoc
- Deixalles inaugura dues exposicions fotogràfiques que posen les persones al centre en el marc del seu 40è aniversari
- Fiestas de Son Macià: Petanca, Tiro al Plato, Espectáculo de Danza, Gran Revetla. XXVI Campionat Mundial d’Estràngol. Fiesta deportiva, Libro Memòries de Son Macià de Francesc Vaquer Nicolau
- El Govern balear interviene 1.400 kg de carne de pollo en el puerto por graves deficiencias en el transporte, han precintado la mercancía, conservarse a -18 °C, se encontraba a temperaturas de 5,3 °C y los 15 °C
- Carta al director. “El abandono del jardín del colegio Simón Ballester en Manacor, las plantas que en su momento lucían verdes y esplendorosas se encuentran hoy completamente mustias y marchitas”













































