
assembleasobiranistademallorca 09/06/2026 - 15:47:10 | ![]() ![]() |
L'ASM dóna cobertura a la concentració en suport a l'expresident del Parlament, Baltasar Picornell
L'Assemblea Sobiranista de Mallorca dóna cobertura a la concentració de dijous 11, a les 09:45 h, en suport a l'ex President del Parlament de les Illes Balears, Baltasar Picornell, denunciat pel diputat fatxa de Vox, Jorge Campos, el mateix que va denunciar Valtònyc, per un tema de llibertat d'expressió. Recordem que Valtònyc fou detingut per la policia l'agost de 2012 arran de la denúncia. L'ex President del Parlament està citat a declarar a les 10 h davant el jutjat de Primera Instància núm. 8 de Palma.
Atès que fins dijous, 4 de juny, Jorge Campos no va ratificar la demanda davant el jutjat, a la comunicació a Delegació del Govern espanyol l'ASM s'ha acollit a l'Article 8, segon paràgraf, de la Llei Orgànica 9/1983, que preveu que, "quan existeixen causes extraordinàries i greus", es pot comunicar una convocatòria d'urgència "amb una antelació mínima de vint-i-quatre hores".
I atès que no és de descartar que els militants del partit d'extrema dreta ultraespanyolista, VOX, també convoquin una concentració en suport de Jorge Campos, hem fet constar que la nostra concentració serà pacífica, que s'acull als drets inalienables de la llibertat d'expressió i de manifestació i que comptarà amb un servici d'ordre. Per tant, responsabilitzam per avançat la Delegació del Govern de qualsevol incident que es pugui produir per part de "paramilitars" de VOX, d'agents "provocadors" o de manifestants “incontrolats” amb la mala intenció de rebentar la concentració --just abans de començar des de dintre o acabada de finalitzar-- i distorsionar davant l'opinió pública la imatge i els objectius de la concentració.


- Carta al director: “Peligro, SOS a ENDESA antes de que ocurra una desgracia y alguien reciba una descarga eléctrica. Se ha desprendido un anclaje de un tendido en el polígono 19 de la camada del Tancat de Sa Torre de Porto Cristo”
- CCOO denuncia la falta de acuerdo con el Govern sobre los servicios mínimos de la huelga general del 11N y exige respeto al derecho de huelga
- Prohens: “Frente al buenismo de Sánchez, el PP de Feijóo pondrá orden y garantizará la seguridad en nuestras calles”
- L’editorial Moll pública el ‘rècord Guinness’ de les endevinalles
- Los alcaldes y candidatos municipales del PP Balears se unen para reclamar un Gobierno de Feijóo que defienda los intereses de las islas
- Jaume Anglada vuelve a los escenarios con todas las entradas vendidas
- El proyecto «Casa» prevé una intervención especializada con familias para favorecer el retorno al entorno familiar
- PIMEM pide a VOX que defienda en Madrid la ley de crecimiento empresarial y el acceso a la vivienda
- Planas, en la 11ª Gala del Empresario CAEB: “Tanto España como Baleares arrastran un déficit histórico de infraestructuras básicas”
- Son Servera: Desde la Unió de Creadors de Mallorca proponemos diez principios básicos para avanzar hacia unas condiciones de colaboración cultural más justas, transparentes y profesionales












































