
festivalsillo 02/06/2026 - 15:22:31 | ![]() ![]() |

El Teatre Principal de Santanyí acollirà una mostra pública del projecte xilè CROP en el marc de les residències internacionals impulsades entre Mallorca i Xile
El pròxim 5 de juny, el Teatre Principal de Santanyí acollirà una mostra pública del procés de creació de CROP, el nou projecte escènic de la companyia xilena Monstruos de Autor, dirigida per l’actriu i creadora Ignacia Agüero, desenvolupat durant la seva residència artística a Sa Talaia (Mallorca).
La residència forma part de Residencias EXPORT 2026, una línia de treball del programa EXPORT – Programa d’Internacionalització de les Arts Escèniques de la Fundación Santiago Off (Xile), una iniciativa que connecta processos de creació llatinoamericans amb espais de residència i circulació a Europa.
La participació de la companyia a Mallorca s’emmarca dins un intercanvi artístic sostingut entre la Fundación Santiago Off, Sa Talaia i professionals de les Illes Balears, un vincle que s’ha desenvolupat i enfortit durant els darrers anys mitjançant residències, programació, circulació d’artistes i col·laboració entre espais culturals de Xile i Mallorca.
Aquest treball conjunt ha permès consolidar xarxes d’intercanvi artístic i professional entre ambdós territoris, reforçant noves oportunitats de creació i internacionalització per a artistes contemporanis. En aquest context, la residència a Sa Talaia s’integra com a part d’un circuit internacional de residències desenvolupat entre Espanya, Itàlia i Xile, orientat especialment a artistes i companyies llatinoamericanes dins el programa Residencias EXPORT.
CROP és una obra fragmentària que explora la relació contemporània amb el cos, la malaltia, la fragilitat i el deteriorament, a partir d’una experiència profundament íntima vinculada a l’envelliment i al desgast físic i cognitiu dels pares de la directora. A partir d’aquest punt de partida, l’obra desplega múltiples veus i escenes que qüestionen com la societat contemporània administra, medicalitza i margina allò que considera improductiu o vulnerable.
Durant la residència a Mallorca, l’equip desenvoluparà un laboratori d’investigació corporal i performativa centrat en l’exploració de cossos fragmentats, dispositius visuals i dramatúrgies físiques que permetin construir les primeres escenes del projecte. La mostra pública del 5 de juny obrirà aquest procés a la trobada amb públics i agents culturals locals.
Monstruos de Autor és una companyia xilena de creació contemporània que investiga el cos com a territori expressiu, polític i poètic, integrant acció escènica, visualitat i humor negre per construir experiències teatrals crítiques i sensibles.
Aquesta iniciativa es duu a terme gràcies al cofinançament del Programa de Residències Internacionals en Arts Escèniques del Fons Nacional de Foment i Desenvolupament de les Arts Escèniques del Ministeri de les Cultures, les Arts i el Patrimoni de Xile.


- El Rey Don Felipe preside la entrega de trofeos de la 44 Copa del Rey Mapfre
- Carta al director: “No es justo que todos los grupos de contenedores de basura y reciclaje se hayan puesto en los barrios y el extrarradio, el centro está limpio y despejado a costa de manchar otros lugares”
- Laia Calsina Blanquer supera el proceso selectivo del Ayuntamiento de Manacor y se hace con la plaza de técnico medio de recursos humanos y será nombrada personal funcionario de carrera
- Editorial: El Ayuntamiento de Manacor debe pedir mejor servicio a ENDESA antes de renovarle la nueva adjudicación, pagamos mucho y necesitamos que los deberes y obligaciones estén equilibrados
- El Consell de Mallorca destina 2,5 millones de € para eliminar burocracia y automatizar la gestión económica, simplificar los procedimientos administrativos y mejorar la eficiencia interna
- ConectaBalear renova patrocini amb l’equip de Superlliga, que presenta imatge i al jugador alemany Stefan Thiel
- El Consell de Mallorca destina 2,5 millones de euros para eliminar burocracia y automatizar la gestión económica
- Información pública del expediente relativo al proyecto básico nuevo edificio de vestidores (y otras dependencias) anexo a campo de fútbol municipal, en la c/Jaume Llinàs, 1-3, de Sant Llorenç des Cardassar, 20 días
- Se anuncia desde My Rooms Hotels que en Manacor habrá el tercer hotel al servicio de todos, en marcha en Francisco Gomila se abrirá el 2º para finales de 2027 y luego vendrá el 3º en Can Rossello
- El proyecto Habitatge assequible per a la gent d'aquí hará posible la construcción de 323 viviendas públicas en la zona de Sant Ferran, en Palma, para personas con 15 años de residencia en Baleares













































