
AMN 17/04/2026 - 12:23:19 | ![]() ![]() |

Gegants i bruixes per a culminar la Diada de ses Rondalles a Palma
Aquest dissabte 18 des de les 16.45, al passeig del Born
Amb dos dels personatges més característics i inquietants de les narracions populars mallorquines, els gegants i les bruixes, culminarà aquest dissabte, 18, la tercera edició de la Diada de ses Rondalles a Palma, organitzada per l’Ajuntament de Ciutat en col·laboració amb la Institució Francesc de Borja Moll. Serà al passeig del Born i els seus voltants, amb la Trobada de Gegants, des de les 16.45, seguida de la Ronda de bruixes, a les sis de l’horabaixa.
La Trobada de Gegants, organitzada per la Federació de Geganters de Mallorca, s’iniciarà amb una desfilada des de ses Voltes fins al Born, a on, cap a les 17.30, tendrà lloc el ball i la plantada dels gegants. Hi intervindran colles de Palma, del Consell de Mallorca i de Lloret, Calvià, Llucmajor, Santa Eugènia, Campos i Manacor.
La Ronda de bruixes és un espectacle teatral i musical basat en la rondalla L’amor de les tres taronges. Comptarà amb la participació de Yaiza González, Martí Gallardo, el Cor Elemental del Conservatori Professional de Música i Dansa de Mallorca i la Banda Municipal de Música de Palma.
També dins el programa de la Diada de ses Rondalles, es dugueren a terme ahir, dimecres, tres activitats més a sengles biblioteques municipals de Palma: el contacontes N’Estel d’Or, amb Espill Teatre, a la Biblioteca Infantil de Nou Llevant; Això era i no era... va de rondalles, amb Emmanuel Danet, a la Biblioteca del Rafal Vell; i un ‘bibliopati’ de rondalles, amb contacontes, taller i racó de lectura, a la Biblioteca Joan Alcover.
Amb la Diada de ses Rondalles, Ajuntament de Palma i Institució Moll volen reivindicar la vigència d’aquesta narració popular mallorquina, recopilada i salvada de la desaparició per Antoni Maria Alcover i declarada Bé Cultural Immaterial de Mallorca el 2025 per part del Consell de Mallorca.


- El Voleibol Manacor de Superliga masculina no ha podido sumar los 3 puntos en su visita a València y ha terminado perdiendo en el tie-break en un ajustado encuentro (3-2)
- Carta al director: “Peligro, SOS a ENDESA antes de que ocurra una desgracia y alguien reciba una descarga eléctrica. Se ha desprendido un anclaje de un tendido en el polígono 19 de la camada del Tancat de Sa Torre de Porto Cristo”
- CCOO denuncia la falta de acuerdo con el Govern sobre los servicios mínimos de la huelga general del 11N y exige respeto al derecho de huelga
- Prohens: “Frente al buenismo de Sánchez, el PP de Feijóo pondrá orden y garantizará la seguridad en nuestras calles”
- L’editorial Moll pública el ‘rècord Guinness’ de les endevinalles
- Los alcaldes y candidatos municipales del PP Balears se unen para reclamar un Gobierno de Feijóo que defienda los intereses de las islas
- Jaume Anglada vuelve a los escenarios con todas las entradas vendidas
- El proyecto «Casa» prevé una intervención especializada con familias para favorecer el retorno al entorno familiar
- PIMEM pide a VOX que defienda en Madrid la ley de crecimiento empresarial y el acceso a la vivienda
- Planas, en la 11ª Gala del Empresario CAEB: “Tanto España como Baleares arrastran un déficit histórico de infraestructuras básicas”












































