
cpermallorca 01/04/2026 - 21:43:25 | ![]() ![]() |
Coalició PER MALLORCA reclama un escut social permanent per protegir els mallorquins
La formació denuncia 15 anys de pressió econòmica, especulació i pèrdua de pes social i cultural dels mallorquins
Coalició PER MALLORCA ha reclamat la creació d’un escut social permanent per garantir la protecció dels mallorquins davant la creixent pressió econòmica, social i cultural que pateix l’illa des de fa més d’una dècada. “Els mallorquins primer”, ha remarcat el portaveu de la formació al Consell, Antoni Salas.
La formació denuncia que, en els darrers 15 anys, Mallorca ha hagut de fer front als efectes de la insularitat i a una especulació “ferotge” impulsada per capitals externs, que ha disparat el cost de la vida i ha precaritzat les condicions laborals.
Entre les principals problemàtiques, Coalició PER MALLORCA assenyala l’elevat preu dels productes bàsics i dels combustibles, tant per a particulars com per a empreses, així com l’encariment de l’habitatge, que dificulta l’accés a una vivenda digna per part de la població local. A això s’hi suma, segons la formació, una realitat de sous baixos i una competència deslleial en el mercat laboral.
En aquest sentit, Salas, ha estat contundent: “Fa massa temps que els mallorquins juguen en desavantatge dins ca seva. Pagam més per tot i cobram menys, mentre altres fan negoci amb la nostra terra i la nostra gent.”
Salas també ha criticat el model econòmic que, segons diu, s’ha afavorit des de les institucions estatals i europees: “Amb el beneplàcit de l’Estat i la Unió Europea, s’ha fomentat un model basat en mà d’obra barata que només beneficia grans empreses i perjudica els treballadors locals.”
A més, Coalició PER MALLORCA alerta que la cultura pròpia “ja és minoritària dins la seva pròpia terra”, un fet que consideren una conseqüència directa de la pressió demogràfica i econòmica.
Davant aquest escenari, la formació defensa la necessitat urgent d’implantar un escut social permanent que situï els mallorquins com a prioritat en totes les polítiques públiques. Aquest escut hauria d’aplicar-se en àmbits com l’habitatge, les ajudes públiques, les llicències o les concessions administratives.
“Necessitam eines per protegir la nostra gent. Els mallorquins han de ser prioritat en l’accés a l’habitatge, en les ajudes i en les oportunitats. És una qüestió de justícia i de supervivència com a societat,” ha afirmat Salas.
Finalment, Coalició PER MALLORCA reclama que es permeti un estatus especial per a les Illes Balears dins el marc europeu, que faci possible aplicar mesures de discriminació positiva a favor dels residents. “Sense un estatus propi dins Europa, no podrem defensar-nos. Necessitam poder posar els mallorquins primer i garantir el nostre futur,” ha conclòs el portaveu.


- El Gobierno reconoce al Comité Europeo de Derechos Sociales que es necesario cambiar la normativa para la condonación de deudas que genera la ley del Ingreso Mínimo Vital
- AGENDA: Guía «Protege tu comercio ante tormentas e inundaciones»; Inicio de la vendimia (DOP) Pla i Llevant en Petra; Presentación del libro “Els carrers de Montuïri” de Joan Miralles i Monserrat
- Educació asumirá el curso 2026-2027 la gestión directa de diez escoletas más, CEIP Rosa dels Vents de Artà; la EI Son Carrió de Sant Llorenç des Cardassar, Palma, Ibiza, Menorca
- El Rey Don Felipe preside la entrega de trofeos de la 44 Copa del Rey Mapfre
- Carta al director: “No es justo que todos los grupos de contenedores de basura y reciclaje se hayan puesto en los barrios y el extrarradio, el centro está limpio y despejado a costa de manchar otros lugares”
- Laia Calsina Blanquer supera el proceso selectivo del Ayuntamiento de Manacor y se hace con la plaza de técnico medio de recursos humanos y será nombrada personal funcionario de carrera
- Editorial: El Ayuntamiento de Manacor debe pedir mejor servicio a ENDESA antes de renovarle la nueva adjudicación, pagamos mucho y necesitamos que los deberes y obligaciones estén equilibrados
- El Consell de Mallorca destina 2,5 millones de € para eliminar burocracia y automatizar la gestión económica, simplificar los procedimientos administrativos y mejorar la eficiencia interna
- ConectaBalear renova patrocini amb l’equip de Superlliga, que presenta imatge i al jugador alemany Stefan Thiel
- El Consell de Mallorca destina 2,5 millones de euros para eliminar burocracia y automatizar la gestión económica













































