
jovesllengua.ca 26/03/2026 - 12:17:25 | ![]() ![]() |

Tretze clubs illencs més se sumen al Correllengua Agermanat 2026
Ja són quasi trenta els clubs de les Illes Balears adherits a la iniciativa que recorrerà més de 1.500 quilòmetres pels territoris de parla catalana
Tretze clubs illencs més s’han adherit al Correllengua Agermanat 2026, ampliant el suport del món esportiu a aquesta iniciativa en defensa i promoció de la llengua catalana. Amb aquestes noves adhesions, ja són quasi una trentena les entitats esportives de les Illes Balears que s’han sumat al projecte.
Els nous clubs adherits són la UD Eivissa, el CE Mercadal, el CE Ciutadella, el Club Bàsquet Sineu, el Club Bàsquet Santa Maria, el CF Manacor, el CF Pollença, el CE Vilafranca, el Sant Joan CE de Futbol Sala, el CE Artà, el CE Escolar, el Bunyola CF i la UD d’Alaró. Amb aquestes incorporacions, ja són 28 les entitats esportives que s’han sumat al Correllengua Agermanat des de Mallorca i la resta de les Illes.
Aquesta nova incorporació reforça el compromís del teixit esportiu illenc amb la normalització lingüística i amb la promoció del català com a llengua de cohesió social també dins l’àmbit esportiu. Els clubs adherits comparteixen un fort arrelament als seus municipis i participen activament en la vida social i cultural de les seves comunitats.
Les noves entitats que s’han sumat al Correllengua Agermanat 2026 se sumen així als quinze clubs mallorquins que ja havien anunciat prèviament la seva adhesió, entre els quals hi ha el RCD Mallorca, l’Atlètic Balears, la UD Poblense o el CE Constància.
El Correllengua Agermanat 2026 es celebrarà del 19 d’abril al 5 de maig de 2026 i recorrerà més de 1.500 quilòmetres, amb pas per uns 500 municipis i aturades en una vuitantena de localitats. El recorregut anirà de Prada de Conflent a l’Alguer, passant per ciutats com València, Palma i Barcelona.
La implicació creixent dels clubs de esportius posa de manifest el paper de l’esport com a espai de convivència, identitat i promoció de la llengua pròpia, i consolida el suport del món esportiu al Correllengua Agermanat.


- Jaume Anglada vuelve a casa: el Teatre Principal se llena para celebrar «30 anys després»
- Octavo triunfo consecutivo antes de la Intercontinental (2-6)
- El Voleibol Manacor de Superliga masculina no ha podido sumar los 3 puntos en su visita a València y ha terminado perdiendo en el tie-break en un ajustado encuentro (3-2)
- Carta al director: “Peligro, SOS a ENDESA antes de que ocurra una desgracia y alguien reciba una descarga eléctrica. Se ha desprendido un anclaje de un tendido en el polígono 19 de la camada del Tancat de Sa Torre de Porto Cristo”
- CCOO denuncia la falta de acuerdo con el Govern sobre los servicios mínimos de la huelga general del 11N y exige respeto al derecho de huelga
- Prohens: “Frente al buenismo de Sánchez, el PP de Feijóo pondrá orden y garantizará la seguridad en nuestras calles”
- L’editorial Moll pública el ‘rècord Guinness’ de les endevinalles
- Los alcaldes y candidatos municipales del PP Balears se unen para reclamar un Gobierno de Feijóo que defienda los intereses de las islas
- Jaume Anglada vuelve a los escenarios con todas las entradas vendidas
- El proyecto «Casa» prevé una intervención especializada con familias para favorecer el retorno al entorno familiar












































