
ajinca.net 29/11/2025 - 11:39:59 | ![]() ![]() |

Inca presenta «Grans clàssics del Còmic» i fa el primer pas cap al futur museu del Còmic de Mallorca
L’exposició de peces originals de la col·lecció de Jaume Vaquer obre el camí cap al primer museu dedicat al còmic a Mallorca.
Inca impulsa un projecte pioner que vol situar la ciutat en el mapa estatal del còmic i la narrativa gràfica.
Inca fa un pas decisiu per situar-se com a nou pol cultural del còmic a Mallorca i a l’Estat amb la inauguració avui de «Grans clàssics del còmic» a Cas Metge Cifre, l’edifici modernista que acollirà el futur Museu del Còmic de Mallorca.
La mostra, emmarcada en la celebració del Festival Internacional de Còmic, CòmicNostrum, està integrada per originals de la col·lecció de Jaume Vaquer i ofereix un recorregut per les obres i els autors que han marcat la història del còmic internacional. Es tracta d’una selecció única que permet aproximar-se a peces de gran rellevància artística i patrimonial. L'exposició ha estat comissariada per Jorge Isaurralde “Tatum” i l'equip de Go Mas Go Projectes i Produccions.
La inauguració d’aquesta exposició simbolitza l’inici del projecte museístic impulsat gràcies al conveni signat entre l’Ajuntament d’Inca, el Clúster de Còmic i Nous Mèdia i Colonya Caixa Pollença. L’objectiu és convertir el futur Museu del Còmic d’Inca en un espai de referència per a la conservació, la recerca i la divulgació del còmic i la narrativa gràfica a les Illes Balears.
El batle d’Inca, Virgilio Moreno, ha destacat que «aquesta exposició és una petita mostra del potencial del projecte museístic que volem impulsar. El còmic és cultura, és patrimoni i és memòria visual compartida. Així doncs, Inca fa avui una passa ferma per reivindicar aquest llenguatge com a part essencial de la nostra oferta cultural.»
D’aquesta manera, el futur Museu del Còmic aspira a ser un espai dinàmic, amb una àmplia oferta d’exposicions, tallers, xerrades i activitats dirigides a tots els públics. «El futur Museu del Còmic d’Inca reforça la vocació de la nostra ciutat de ser un referent cultural obert, innovador i connectat amb les noves formes d’expressió. Aquest projecte neix amb la voluntat de situar Inca en el mapa del còmic a nivell estatal i d’oferir espais que inspirin, eduquin i generin oportunitats», ha subratllat Moreno.
Amb Grans clàssics del còmic, el públic té l’oportunitat de conèixer de primera mà el projecte del Museu i descobrir algunes de les peces que, en un futur, formaran part de la seva col·lecció permanent. L’exposició, que s’ha inaugurat avui, romandrà oberta fins al 10 de gener de 2026, dijous i dissabtes de 10 a 14 hores i els divendres de 16 a 20 hores.
La presentació ha comptat amb la participació de Jaume Vaquer, col·leccionista i representant del Clúster del Còmic i Nous Media; Biel Bauzà, director general de Colonya Fundació Guillem Cifre; Diana de la Cuadra Menéndez, directora de l’Institut d’Indústries Culturals de les Illes Balears; Almudena Hernández de la Torre, subdirectora adjunta de la Dirección General de Libros, Cómic y Lectura del Ministerio de Cultura; Antoni Solivellas, director insultar de la Serra de Tramuntana, en representació del Consell de Mallorca; i el batle d’Inca, Virgilio Moreno; juntament amb altres membres del consistori municipal.
La presència del Ministeri de Cultura a l’acte d'inauguració de la primera exposició al futur Museu del Còmic a Inca referma l’interès de l’administració estatal en el projecte del Museu del Còmic d’Inca. El Ministeri dona suport al desenvolupament del futur museu, especialment ha mostrat interès a col·laborar en la creació d’un programa de residència d’artistes vinculada al còmic i a la narrativa gràfica.


- Otra vez a las puertas de lo imposible
- El Consell de Mallorca y las federaciones impulsan «Creixem en l’esport!», un nuevo programa de jornadas deportivas con calendario regular
- La Asociación Cultural s'Agrícola de Manacor celebra las fiestas de San Isidro del 8 al 17 de mayo con un amplio programa cultural, será el pregonero el párroco Andreu Genovard
- Mañana lunes se abre el plazo para presentar las solicitudes de plaza para educación infantil, primaria, ESO y educación especial, permanecerá abierto hasta el día 14 de mayo
- El Govern inicia el proyecto de ampliación y mejora de la EDAR de Vilafranca de Bonany inversión que supone un total de 235.950 € (IVA incluido), estación depuradora
- Voleibol Manacor de Superliga Masculina: Terminamos la liga en 4ª posición después de caer a semifinales 3-0 [ 25-18, 25-19, 25-17], el objetivo era competir con los mejores y lo hemos hecho
- ANPE: El sindicato reclama seguridad jurídica, compensaciones para los docentes y medidas urgentes ante el encarecimiento del transporte escolar, garantizar condiciones justas
- El Correllengua Agermanat passa pel Llevant, Pla, Migjorn en el primer dia de Mallorca. Capdepera, Artà, Son Servera, Sant Llorenç, Manacor, Vilafranca, Porreres i Felanitx i concert de La Gossa Sorda
- El Consell de Mallorca incrementa un 30% las ayudas para la atención a personas en contexto de prostitución
- Goleada, victoria y playoffs (5-0)











































