
jovesllengua 01/04/2025 - 13:28:24 | ![]() ![]() |
El portaveu de Joves sobre l’Acampallengua: “Bauxa i festa, però també lluita i reivindicació, passar-s'ho bé fent poble i fent país.”
L’Acampallengua 2025 arriba a Felanitx aquest cap de setmana carregat de cultura, festa i reivindicació.
Felanitx tornarà a ser l’epicentre de la lluita per la llengua catalana amb la celebració de la catorzena edició de l’Acampallengua, organitzada per Joves de Mallorca per la Llengua. En la roda de premsa celebrada avui, dematí al poble, l'organització ha donat tots els detalls d'un esdeveniment que es preveu multitudinari i que reafirma la seva essència com a espai de trobada, reivindicació i festa del jovent mallorquí.
Vint-i-quatre anys després de la seva darrera edició a Felanitx, l’Acampallengua hi torna amb més força que mai. Tal com s’ha destacat a la roda de premsa, aquest esdeveniment és molt més que un concert: “L’Acampallengua són dues cares que s’escamparan aquest 5 i 6 d'abril per tot Felanitx: bauxa i festa, però també lluita i reivindicació, passar-s'ho bé fent poble i fent país.”, ha afirmat Maria Maians, coordinadora de l'organització.
El concert d’enguany, que començarà el dissabte a les 19:20 h, comptarà amb un cartell excepcional amb artistes d’arreu dels Països Catalans: Pitxorines, Maria Hein, O-Erra, La Fúmiga, Pep de la Tona i Fades. L'organització ha destacat la importància de la música en català com a eina de cohesió i reivindicació cultural.
A més del concert, els assistents podran gaudir de més d'una trentena d'activitats al llarg del cap de setmana, que convertiran Felanitx en un espai de cultura popular, reflexió i diversió. Entre aquestes, destaquen les ballades populars, una glosada, cercaviles, castellers, tornejos esportius i tallers diversos. També hi haurà espais de debat i formació amb xerrades sobre ecologisme i sociolingüística, així com pòdcasts en directe i un vermut literari amb el grup O-Erra. Un dels moments més esperats i destacats del cap de setmana serà la conversa entre la periodista Mònica Terribas i l’escriptor Sebastià Alzamora.
L’edició d’enguany també servirà per retre homenatge a figures cabdals de la literatura catalana com Josep Maria Llompart, Miquel Bauzà i Tonina Canyelles, amb un recital poètic a càrrec de Glòria Julià.
Amb el lema “Voler l'impossible ens cal, i no que mori el desig”, frase del poeta Marià Villangómez, l’Acampallengua 2025 reivindica la importància de continuar lluitant per un futur plenament en català. “Ens organitzem per construir un futur col·lectiu millor, una Mallorca en català, una Mallorca més justa”.


- El Consell de Mallorca crea por primera vez una convocatoria de ayudas de 160.000 euros para el voluntariado
- 2ª Mesa de Calidad Turística en Manacor: Regular caravanas, ruidos, gestión de colonias felinas, balizamiento de playas, la accesibilidad, actuaciones en s’Estany d’en Mas o Porto Cristo
- APIB entrega los premios de su VI Concurso Escolar de Redacción
- El Consell de Mallorca ha destinado más de 20,5 millones euros desde el área de Deportes al ámbito municipal en 2025
- El Consell de Mallorca rinde homenaje a Fray Junípero Serra en California
- Remontada heroica para creer (5-6)
- Dissabte passat, a la cèntrica llibreria de Manacor Mon de Llibres, es va a dur a terme l’anunciada i esperada presentació del darrer Treball del músic manacorí Joan Bibiloni “Les parpelles del cor”
- Inca ret homenatge a Pablo Ferrer Madariaga en un acte de reconeixement i reparació de la memòria democràtica. Dimecres, 3 de desembre. Hora: 16.30h. Quarter General Luque
- El Voleibol Manacor visita a Soria en un duelo directo por la zona alta de la Superliga. El equipo balear llega consciente de la dificultad del reto, pero con opciones reales de competir de tú a tú
- Ocupación urgente de los terrenos afectados por la ejecución del «Proyecto de las obras de conducción de agua potable de Petra a Manacor», y depósito regulador capacidad de 10.000 m3










































